tisdag 29 oktober 2013

Ökat i AIG

Ser inte så många köplägen på börsen just nu men AIG värderas under eget kapital och kommer troligtvis öka sin intjäning på sikt. Försäkringsdelen går bra men andra delar går sämre och ledningen håller på med omstruktureringar och utförsäljningar för att fokusera verksamheten. AIG är nu mitt tredje största innehav med ca 7 % av det totala innehavet. AIG direktavkastar 0,8% men jag hoppas att utdelningen ska höjas inom kort.

En annan aktie som jag har under radarn är Industrivärden. Volvo som är ett av deras stora innehav har gått dåligt senaste tiden så min förhoppning är att Industrivärden ska sjunka så jag kan plocka in dem lite billigare än dagens kurs på 117,5 kr. Tycker att bolaget har bra och stabila innehav och sköter dem ansvarigt och långsiktigt. Det ger dessutom lite viktning mot svenska banksektorn i form av Handelsbanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar