fredag 13 juni 2014

Min första 100%-are

För första gången i mitt har jag nått 100% uppgång i en specifik aktie. Att jag inte gjort det tidigare beror på att jag mer eller mindre köpt och sålt med korta tidsintervaller, allt ifrån några timmar till dagar medan jag nu gått över till ett långsiktigt ägande med fokus på utdelningar och värdetillväxt. Aktien i fråga är Protector Forsikring, givetvis blir man lite besviken över sig själv att man inte investerade mer i pappret, vid köptillfället som var i september tror jag så investerade jag ca 10% av mitt kapital i aktien, trots den fina uppgången står dock inte pappret för mer än 15% av mitt totala kapital vilket beror på insättningar och en fin övrig uppgång i portföljen. I övrigt har inga köp gjorts den senaste tiden och jag samlar likvid inför en förhoppningsvis fin nedgång som kan skapa fin köplägen. Företag som Lundbergföretagen, Industrivärden, SEB, Nordea, Swedbank, Autoliv, Diös med mera jag gärna vill in i och en nedgång skulle bädda fint för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar